Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach materskej školy
na ul. D. Štúra č. 2116/36 v Seredi a jej elokovaných tried
– na ul. Cukrovarskej
– na ul. Fándlyho
– na ul. Pažitnej
Školský rok 2016/2017
-
Identifikačné údaje:
Zriaďovateľ: Mesto Sereď Štatutár zriaďovateľa: Ing. Martin Tomčányi
Kontakty:
Adresa: Materská škola ul. D.Štúra č.2116/36 , 926 01 Sereď
tel. 031/ 789 49 23
www: msdsturasered e-mail: ms.dstura@azet.sk
Riaditeľ materskej školy: Beata Lukáčová
Vedúci zamestnanci školy: Zuzana Dobišová – zástupca riaditeľa
Andra Holbíková – zástupca riaditeľa
Ľubica Filová – zástupca riaditeľa
Janka Michalková – zástupca riaditeľa
Ľubica Koščová – vedúca školskej jedálne
Slavka Petíková – vedúca školskej jedálne
-
Údaje o Rade školy:
Rada školy pri Materskej škole na ul. D.Štúra v Seredi bola ustanovená v zmysle § 24 zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Funkčné obdobie začalo dňom 26.10.2016 na obdobie 4. rokov.
Rada školy, ako iniciatívny a poradný samosprávny orgán, sa vyjadrovala a presadzovala záujmy rodičov a zákonných zástupcov detí, pedagogických zamestnancov a ďalších zamestnancov materskej školy a detí v oblasti výchovy a vzdelávania. Plnila tiež funkciu verejnej kontroly práce vedúcich zamestnancov školy.
Členovia rady školy:
P.č. |
Meno a priezvisko |
Funkcia |
Zvolený /delegovaný/ |
1. |
Indrid Forrová |
Pedagogický zamestnanec |
|
2. |
Andrea Holbíková |
Pedagogický zamestnanec |
|
3. |
Ľubica Koščová |
Nepedagogický zamestnanec |
|
4. |
Mgr.Marcela Uhričová |
Zástupca rodičov MŠ / DŠ |
|
5. |
PeaDr.Bc. Daniela Vašková Kasáková |
Zástupca rodičov MŠ / C |
|
6. |
Roman Tomašovič |
Zástupca rodičov MŠ / P |
|
7. |
Dominika Šimonová |
Zástupca rodičov MŠ / F |
|
8. |
PhDr. Michal Hanus |
predseda |
Delegovaný zástupca MsZ |
9. |
Božena Vydarená |
Delegovaný zástupca MsZ |
|
10. |
Pavlína Karmažínová |
Delegovaný zástupca MsZ |
|
11. |
Michal Koričanský |
Delegovaný zástupca MsZ |
Stručná informácia o činnosti rady školy za školský rok 2016/2017:
V školskom roku 2016/2017 rada školy zasadala 3 krát. Na svojich zasadnutiach sa zaoberala prerokovaním správy o hospodárení za rok 2016, správy o výchovno-vzdelávacej činnosti za školský rok 2016/2017, vyjadrovala sa k návrhu rozpočtu materskej školy na rok 2017, k počtu prijatých detí do materskej školy na školský rok 2017/2018, k potrebným opravám a havarijným stavom materskej školy.
-
Údaje o metodických združeniach – poradných orgánoch riaditeľa školy
Názov |
Vedúci |
|
1 |
Pedagogická rada |
Riaditeľka MŠ, zástupkyne riaditeľky |
2 |
Rada školy |
PhDr. Michal Hanus |
3 |
MZ |
Zuzana Dobišová |
-
Údaje o deťoch
MŠ |
Údaje k 15. 09. 2015 |
Údaje k 31. 08. 2016 |
||||
(pre každé elokované pracovisko) |
Počet tried |
Počet detí |
Počet detí mladších ako 3 roky |
Počet tried |
Počet detí |
Počet detí mladších ako 3 roky |
D.Štúra |
4 |
90 |
4 |
4 |
90 |
0 |
Cukrovarská |
3 |
61 |
0 |
3 |
61 |
0 |
Fándlyho |
2 |
44 |
1 |
2 |
44 |
0 |
Pažitná |
2 |
43 |
0 |
2 |
43 |
0 |
Spolu: |
11 |
238 |
11 |
11 |
238 |
0 |
-
Školská jedáleň
MŠ (elokované pracovisko) |
D. Štúra |
Cukrovarská |
Fándlyho |
Pažitná |
spolu |
Počet stravníkov |
90/12 DJ |
61 |
44 |
43 |
250 |
Počet vydaných hlavných jedál – priemer na pracovný deň |
72 |
48 |
34 |
32 |
186 |
-
Počet zapísaných detí k 15.09.2016 : 238
Počet vydaných kladných rozhodnutí o prijatí do MŠ: 238
-
Údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou v MŠ:
V školskom roku 2016/2017 bola vykonaná v MŠ tematická inšpekcia, predmetom ktorej bolo, zistiť stav výchovno – vzdelávacej činnosti a učenia sa päť až šesťročných detí v materskej škole.
Stav výchovno – vzdelávacej činnosti a učenia sa 5 -6 ročných detí sa sledoval v 2 triedach 5-6 ročných detí prostredníctvom hospitácií vo všetkých organizačných formách denného poriadku počas dopoludnia aj popoludnia a v 2 triedach 3 – 6 ročných detí dopoludnia.
Na základe zistení a hodnotení výsledkov ŠŠI odporúča:
- Diferencovať úlohy a činnosti s ohľadom na vekové a individuálne osobitosti detí.
- Zadávať problémové úlohy, na samostatné uvažovanie a hľadanie zaujímavých riešení, úlohy na praktickú aplikáciu a tvorivú produkciu detí.
- Uplatňovať záverečné hodnotenie činností, rozvíjať u detí hodnotiace a sebahodnotiace zručnosti.
-
Údaje o fyzickom počte zamestnancov a plnení kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov :
Materská škola |
Počet |
zamestnanci MŠ |
43 |
Z toho PZ* |
23 |
Z počtu PZ |
|
– kvalifikovaní |
23 |
– nekvalifikovaní |
2 |
– dopĺňajú si vzdelanie |
2 |
Z toho NZ** |
20 |
Z počtu NZ |
|
– školský psychológ*** |
|
– špeciálny pedagóg |
|
– upratovačky |
7 |
– ostatní |
2 |
Školská kuchyňa a jedáleň |
11 |
zamestnanci – spolu |
43 |
Vysvetlivky: PZ* – pedagogickí zamestnanci, NZ** – nepedagogickí zamestnanci
Špeciálny pedagóg*** – ak je platený podľa osobitnej tabuľky (nie pedagogickej)
+ uvádza sa ak je základná škola s materskou školou
Kariérový stupeň |
Počet |
|||
začínajúci |
samostatný |
s 1. atestáciou |
s 2. atestáciou |
|
Pedagogický zamestnanec |
2 |
21 |
4 |
0 |
Odborný zamestnanec |
0 |
0 |
0 |
0 |
Kariérová pozícia |
Počet |
Pedagogický zamestnanec špecialista |
0 |
Triedny učiteľ |
11 |
Výchovný poradca |
0 |
Kariérový poradca |
0 |
Uvádzajúci pedagogický zamestnanec |
2 |
Vedúci predmetovej komisie, vedúci metodického združenia, vedúci študijného odboru |
1 |
Koordinátor informatizácie |
0 |
Iný zamestnanec určený riaditeľom školy na špecializované činnosti |
0 |
Odborný zamestnanec špecialista |
|
Uvádzajúci odborný zamestnanec |
0 |
Supervízor |
0 |
Iný zamestnanec určený riaditeľom školy na špecializované činnosti |
0 |
Vedúci pedagogický zamestnanec, vedúci odborný zamestnanec |
|
Riaditeľ |
1 |
Zástupca riaditeľa |
4 |
Vedúci vychovávateľ |
0 |
Vedúci odborného útvaru |
0 |
Ďalší pedagogický alebo odborný zamestnanec určený podľa § 9 ZP |
0 |
Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov v š. roku 2016/2017
Druh štúdia |
počet zamestnancov, ktorí štúdium |
|
začali |
ukončili |
|
adaptačné vzdelávanie |
2 |
2 |
aktualizačné vzdelávanie |
0 |
0 |
inovačné vzdelávanie |
0 |
0 |
špecializačné vzdelávanie |
0 |
0 |
kvalifikačné vzdelávanie |
0 |
0 |
funkčné vzdelávanie |
1 |
0 |
aktualizačné funkčné vzdelávanie |
0 |
0 |
Ukončené vzdelávania
Názov vzdelávania |
Počet absolventov |
Absolvovaná 1. atestačná skúška |
0 |
Funkčné vzdelávanie |
0 |
Aktivizujúce metódy vo vzdelávaní |
4 |
ch) Zoznam uplatňovaných učebných plánov, profilácia, zameranie MŠ, stručná charakteristika priorít školského vzdelávacieh o programu:
Vlastné zameranie školy vychádza z hlavného cieľa výchovy a vzdelávania v materskej škole ktorým je dosiahnutie optimálnej kognitívnej, senzomotorickej a sociálno – citovej úrovne ako základu pre školské vzdelávanie a v základnej škole a pre život v spoločnosti
Prioritným zámerom a filozofiou školy je, aby bola v povedomí širokej verejnosti prezentovaná ako škola ktorá:
-
poskytuje kvalitné predprimárne vzdelávanie,
-
presadzuje a realizuje tvorivo – humanistický prístup vo výchove a vzdelávaní,
-
poskytuje deťom estetické a z psychohygienického hľadiska nezávadné hrové
prostredie,
-
vyvíja projektovú aktivitu,
-
je otvorená zákonným zástupcom detí, spolupracuje s partnermi školy a širokou verejnosťou.
Vzdelávanie v materskej škole smeruje k osvojeniu všeobecného vzdelania a poskytuje základné predpoklady pre všeobecné vzdelávanie na nasledujúcich stupňoch vzdelania.
V školskom roku 2016/2017 škola pracovala v súlade so Štátnym vzdelávacím programom pre predprimárne vzdelávanie v materských školách a v súlade s ustanovenými základnými požiadavkami. Ciele a vzdelávací obsah realizovala prostredníctvom školského vzdelávacieho programu pod názvom „Krokom krok, poďme spolu celý rok“. Učebnými osnovami sú výkonové štandardy jednotlivých vzdelávacích oblastí, ktoré pokrývajú celý komplex všeobecného vzdelávania a kultúrnej gramotnosti. Obsah vzdelávania je koncipovaný do desiatich kľúčových celkov, ktoré vystihujú rámcový obsah a zameranie celku. Výchova a vzdelávanie rešpektuje vývinové potenciality dieťaťa predškolského veku a opiera sa o detskú skúsenosť a poznanie. Jednotlivé kľúčové celky a v rámci nich aj jednotlivé témy na seba pojmovo aj vzťahovo nadväzujú a vytvárajú priestor na rozvíjanie poznatkového systému detí a na rozvíjanie a upevňovanie ich zručností, návykov, postojov. Aktivizujú a motivujú rozvoj psychomotoriky, poznania, emocionality a sociability.
Materská škola je 11 triedna s právnou subjektivitou, s celodennou výchovou a vzdelávaním. Súčasťou materskej školy sú elokované triedy a školské jedálne na ulici Cukrovarskej, ulici Fándlyho a ulici Pažitnej. Materská škola a jej elokované triedy majú svoju profiláciu, ktorá sa prelína v edukačnom procese.
Materská škola D.Štúra sa vo výchove a vzdelávaní výraznejšie profiluje prostredníctvom vzdelávacích i mimoškolských aktivít, na podporu výchovy ku zdraviu s dôrazom na zdravú výživu, zdravé potraviny a potravinovú bezpečnosť. V priebehu školského roka sa rodičia aktívne zapájali do „Zdravých tvorivých dielní“ , kde spoločne s deťmi pripravovali ovocné a zeleninové šaláty, špízy, ovocné šťavy. V rámci ochutnávok rôznych pomazánok s poskytnutím receptúr na informatívnych nástenkách zvyšujeme informovanosť o potrebe konzumácie zdravých potravín a dostatočného množstva ovocia a zeleniny nielen v materskej škole ale i v rodine.
Triedy na Pažitnej ulici sa profilujú na podporu výchovy ku zdraviu a zdravému životnému štýlu prostredníctvom telesných a pohybových cvičení a hier zameraných na zdokonaľovanie nových pohybových schopností a zručností. Poskytovali deťom základné praktické aplikácie a teoretické informácie z rôznorodých hier a športu. Zapájaním rodičov do pohybových aktivít prenášali myšlienky zdravého životného štýlu a s tým súvisiaceho pravidelného pohybu a športovania aj do rodín s deťmi.
Exteriér elokovaného pracoviska na Cukrovarskej ulici má bohatú faunu a flóru, skalku, záhon s liečivými bylinkami, čo umožňuje aplikovať a výrazne posilňovať a uplatňovať prvky environmentálnej výchovy. Cez mozaiku rozmanitých vzdelávacích postupov a aktivít (tvorivé dielne, ekohry, kvízy, pozorovanie, skúmanie a bádanie) priamo v prírodnom prostredí si deti rozvíjajú elementárne poznatky o prírode a upevňujú základné návyky ekologického konania. Sezónnymi praktickými úpravami prírodného prostredia v objekte aj za účasti rodičov si deti stimulujú ochranárske postoje, zlepšujú a skrášľujú životné prostredie v ktorom žijú, trávia svoj čas a hrajú sa.
Elokované triedy na Fándlyho ulici sú výraznejšie zamerané na rozvíjanie informačných kompetencií dieťaťa prostredníctvom informačno – komunikačných technológií, nakoľko disponujú dostatkom hardvérového a softvérového vybavenia digitálnej učebne.
Cieleným a zmysluplným využívaním počítačov, interaktívnej tabule, programovateľných hračiek a detských edukačných programov, ktorými si môže dieťa hravou formou zopakovať čo sa naučilo, si deti hravou formou rozvíjajú kreatívne, tvorivé a kritické myslenie. Snahou je poskytnúť rovnaké podmienky pre rozvoj počítačovej gramotnosti všetkým deťom bez rozdielu socioekonomických a sociokultúrnych podmienok rodín, z ktorých deti pochádzajú.
i) Údaje o aktivitách a prezentácii MŠ na verejnosti :
Aktivita |
prezentovaná kde |
Organizátor podujatia (MŠ, mesto, a pod.) |
počet účastníkov, z toho |
|
žiakov |
pedagógov |
|||
Anglický jazyk |
MŠ D. Štúra |
MŠ+Bilingvi TT |
8 |
1 |
Lucia –nositeľka svetla |
MŠ D. Štúra |
MŠ D. Štúra |
82 |
9 |
Vystúpenie ku Dňu matiek |
MŠ D. Štúra |
MŠ D. Štúra |
83 |
9 |
Škôlkárska olympiáda |
Fut. štadión |
Mesto |
21 |
3 |
Vianočná besiedka |
MŠ D. Štúra |
MŠ D. Štúra |
82 |
9 |
Mikuláš v MŠ |
MŠ D. Štúra |
MŠ D. Štúra |
82 |
9 |
Divadelné predstavenia v MŠ |
MŠ D. Štúra |
MŠ D. Štúra |
83 |
9 |
Fašiangový karneval |
MŠ D. Štúra |
MŠ D. Štúra |
82 |
9 |
Tvorivé dielne Tekvičkovo |
MŠ D.Štúra |
MŠ D. Štúra |
62 |
9 |
Divadlo Nitra |
MŠ D. Štúra |
MŠ + RZ |
41 |
4 |
Hudobné predstavenie v MŠ |
MŠ D. Štúra |
MŠ D. Štúra |
82 |
9 |
Dopravné ihrisko |
MŠ D. Štúra |
MŠ + RZ |
20 |
2 |
Stavanie mája |
MŠ D. Štúra |
MŠ D. Štúra |
83 |
9 |
Karneval k MDD |
MŠ D. Štúra |
MŠ D. Štúra |
20 |
2 |
MDD na Kolene |
Čepeň |
Záchranárske zložky |
83 |
9 |
Ochutnávka nátierok pre rodičov |
MŠ D. Štúra |
ŠJ pri MŠ D. Štúra |
82 |
9 |
Vítanie jari-ľudové tradície |
MŠ D. Štúra |
MŠ D. Štúra |
83 |
9 |
Návšteva filmového predstavenia Spievaj |
||||
Deň matiek |
MŠ D. Štúra |
MŠ D. Štúra |
75 |
8 |
MDD na Kolene |
Koleno |
Záchranárske zložky |
83 |
9 |
Výstava ovocia a zeleniny |
MŠ D. Štúra |
mesto |
62 |
7 |
Slávnostná rozlúčka so školákmi |
MŠ D. Štúra |
MŠ D. Štúra |
20 |
9 |
Aktivity v triedach na Cukrovarskej ulici |
prezentovaná kde |
Organizátor podujatia |
počet účastníkov, z toho |
|
žiakov |
pedagógov |
|||
Tvorivá dielňa s rodičmi – jesenné variácie |
MŠ Cukrovarská |
MŠ Cukrovarská, rodičia |
50 |
6 |
Zdravá výživa – pomazánky |
MŠ Cukrovarská |
MŠ Cukrovarská, rodičia |
48 |
6 |
Zavítal k nám Mikuláš-literárne pásmo ZŠ Cirkevná |
MŠ Cukrovarská |
MŠ Cukrovarská, |
60 |
6 |
Exkurzia – Betlehem Dolná Streda |
MŠ Cukrovarská |
Dolná Streda |
22 |
2 |
Ako sa k nám dostane vianočný stromček – dramatické pásmo |
MŠ Cukrovarská |
MŠ Cukrovarská |
50 |
6 |
Karnevaové divadlo |
MŠ Cukrovarská |
MŠ Cukrovarská |
60 |
6 |
Filmové predstavenie – Spievaj |
Kino Nova |
MŠ Cukrovarská |
45 |
4 |
Hvezdáreň – exkurzia |
Hlohovec |
MŠ Cukrovarská |
22 |
3 |
Škôlkarská olympiáda |
Štadión |
Mesto Sereď |
22 |
2 |
Divadelné predstavenia v MŠ a hudobné predstavenia ( 3 ) |
MŠ Cukrovarská |
MŠ Cukrovarská |
60 |
6 |
Rozlúčka s predškolákmi + opekačka |
MŠ Cukrovarská |
MŠ Cukrovarská rodičia |
66 |
6 |
Mamka moja mamka zlatá |
MŠ Cukrovarská |
MŠ Cukrovarská |
66 |
6 |
Návšteva dopravného ihriska |
DI Trnava |
MŠ Cukrovarská |
25 |
2 |
Aktivity v triedach na Fándlyho ulici |
prezentovaná kde |
Organizátor podujatia |
počet účastníkov, z toho |
|
žiakov |
pedagógov |
|||
Tekvicová paráda |
MŠ Fándlyho |
MŠ Fándlyho |
35 |
4 |
Halloweenské dopoludnie |
MŠ Fándlyho |
MŠ Fándlyho |
40 |
4 |
Beseda so štátnou políciou |
MŠ Fándlyho |
MŠ Fándlyho |
37 |
4 |
Škôlkárska olympiáda |
Fut. štadión |
Mesto Sereď |
24 |
3 |
Vianočná besiedka |
MŠ Fándlyho |
MŠ Fándlyho |
42 |
4 |
Vianočné dielne – zdobenie stromčeka |
MŠ Fándlyho |
MŠ Fándlyho |
42 |
4 |
Psíček šteká hav-hav-hav |
Veľký park |
MŠ Fándlyho, RZ |
42 |
4 |
Dopravné ihrisko |
Trnava |
RZ pri MŠ |
23 |
2 |
Detský ples |
MŠ Fándlyho |
MŠ Fándlyho |
42 |
4 |
Divadelné predstavenie |
Trnava |
MŠ Fándlyho |
35 |
4 |
Deň matiek |
MŠ Fándlyho |
MŠ Fándlyho |
40 |
4 |
Tvorivé dielne maľované vajíčka |
MŠ Fándlyho |
MŠ Fándlyho |
43 |
4 |
Hudobné predstavenie v MŠ |
MŠ Fándlyho |
MŠ Fándlyho |
||
Divadelné predstavenia v MŠ |
MŠ Fándlyho |
MŠ Fándlyho |
38 |
4 |
Rozlúčka so školákmi |
MŠ Fándlyho |
MŠ Fándlyho |
43 |
4 |
Výlet s rodičmi ZOO Zlín |
Zlín |
Rodičovské zdr. |
33 |
4 |
Rodičia čítajú deťom |
MŠ Fándlyho |
MŠ Fándlyho |
29 |
4 |
Deň detí -súťaže |
MŠ Fándlyho |
MŠ Fándlyho |
42 |
4 |
Rozprávkové popoludnie s rodičmi |
MŠ Fándlyho |
MŠ Fándlyho |
42 |
4 |
Aktivity v triedach na Pažitnej ulici |
prezentovaná kde |
Organizátor podujatia |
počet účastníkov, z toho |
|
žiakov |
pedagógov |
|||
Póĺa radí deťom . výchovno- preventívny program |
MŠ Pažitná |
Okresné odd. Polície v Galante |
23 |
2 |
Výstava ovocia a zeleniny: Vitamíny zo záhradky |
MŠ Pažitná |
MŠ Pažitná |
43 |
4 |
Zasaďme si stromčeky |
MŠ Pažitná |
MŠ Pažitná |
23 |
2 |
Jesenné tvorivé dielne s ochutnávkou nátierok ŠJ |
MŠ Pažitná |
MŠ,rodičia |
43 |
4 |
Prišiel k nám Mikuláš |
MŠ Pažitná |
MŠ Pažitná |
43 |
4 |
Upečme si medovníčky |
MŠ Pažittná |
MŠ,Pažitná |
43 |
4 |
Vianočná besiedka pri stromčeku s oplátkou a medom |
MŠ Pažitná |
MŠ Pažitná |
43 |
4 |
Návšteva Sv.Mikuláša z cirkevnej ZŠ |
MŠ Pažitná |
MŠ Pažitná a Cirkevná ZŠ |
23 |
2 |
Vianočné tvorivé dielne |
MŠ Pažitná |
MŠ Pažitná a rodičia |
43 |
4 |
Divadelné predstavenie : Zvieratkovo |
MŠ Pažitná |
MŠ Pažitná |
43 |
4 |
Návšteva ZŠ Komenského: Otvorená hodina Ang.jaz. |
ZŠ Komenského |
ZŠ Komenského |
23 |
2 |
Návšteva ZŠ Komenského : Otvorená hodina v 1.ročníku |
ZŠ Komenského |
ZŠ Komenského |
23 |
2 |
Fašiangový Karneval |
MŠ Pažitná |
MŠ Pažitná |
23 |
2 |
Hudobné predstavenie: Simsala |
MŠ Pažitná |
MŠ Pažitná |
43 |
4 |
Návšteva Sokoliarov |
MŠ Pažitná |
MŠ Pažitná |
43 |
4 |
Zdravé oči už v MŠ- binokulárne meranie a vyšetrenie očí |
MŠ Pažitná |
MŠ Pažitná |
43 |
4 |
Návšteva knižnice ZŠ Komenského |
ZŠ Komenského |
ZŠ Komenského |
23 |
2 |
Prezentácia polície: Bezpečne na ceste |
MŠ Pažitná |
MŠ Pažitná a okresné odd.Polície |
23 |
2 |
Návšteva ZŠ Juraja Fándlyho |
ZŠ Fándly |
ZŠ Fándly |
23 |
2 |
Návšteva ZŠ Sv.Cyrila a Metoda |
Cirkevná ZŠ |
Cirkevná ZŠ |
23 |
2 |
Návšteva dopravného ihriska |
Trnava |
MŠ Pažitná |
23 |
2 |
Otvorená hodina Angl. jazyka pre rodičov |
MŠ Pažitná |
Anglická škola Trnava |
12 |
1 |
Návšteva Planetária v Hlohovci |
Hlohovec |
MŠ Pažitná |
23 |
2 |
MDD –návšteva mestského parku v Seredi a ihrísk |
MŠ Pažitná |
MŠ Pažitná |
43 |
4 |
Škôlkárska olympiáda |
Štadión Sereď |
Mesto Sereď |
23 |
2 |
Slávnostná rozlúčka so školákmi |
MŠ Pažitná |
MŠ Pažitná |
43 |
4 |
j) Údaje o projektoch, do ktorých je materská škola zapojená (vypracované a podané projekty, úspešné projekty získaná suma, výchovno-vzdelávacie projekty, termíny trvania projektu) :
Materská škola mala v školskom roku 2016/2017 vypracované a podané žiadne projekty
1. Vypracovaný projekt : Raz, dva, tri máme radi šport a hry financované nadáciou Pontis
v spolupráci s Tescom.
Projekt nebol úspešný.
2. Zapojenie do výchovno – vzdelávacieho projektu ,, Srdce na dlani ,, garantom ktorého je
Metská polícia.
3. Zapojenie do výchovno – vzdelávacieho projektu ,, Doprava v kocke ,, garantom ktorého
je Štátna polícia.
4.Materská škola sa zapojila do programu „ŠKOLSKÉ OVOCIE“, ktorý je súčasťou
podporných mechanizmov v rámci Spoločnej organizácie poľnohospodárskych trhov EÚ.
Gestorom programu je Ministerstvo pôdohospodárstva.
Cieľ programu „Školské ovocie“ :
Dodávateľ : Ing. Henrich Sobotovič , OVIN – ovocie a vinič, Manufacturing excellence
consultinng, Šalgočka 61, Šalgočka 92 554
5.Projekt : Školské mlieko
MŠ je zapojená do projektu na podporu spotreby mlieka a mliečnych výrobkov podľa
nariadenia KOMISIE ES č. 652/2008.
k)Priestorové a materiálno-technické podmienky školy:
D. Štúra budova A -B
MŠ nachádza sa v dvoch budovách. Budova A je pavilónového typu, s tromi triedami, spálňami a sociálnymi zariadeniami pre každú triedu samostatne. Jeden pavilón slúži na hospodárske účely.
Budova B je dvojpavilónová /pôvodné jasle/. V jednom pavilóne sa nachádza trieda, spálňa, umyváreň, šatňa, WC pre deti. Ďalšiu časť pavilónu tvoria skladové priestory a miestnosť na prípravu jedál. Jedlo do tejto budovy sa preváža z kuchyne budovy A.
Materiálno – technické vybavenie školy je na dobrej úrovni, vo všetkých triedach sú počítače pre deti, televízory, tlačiarne, audio mini veže a fotoaparáty, v troch triedach sú interaktívne tabule.
MŠ má dostatok učebných softvérov pre deti, digitálne hračky /Bee boot, mikroskop/, CD a DVD. Učebné pomôcky sa v rámci možností priebežne dopĺňajú podľa aktuálnej ponuky.
Elokované pracovisko Cukrovarská
MŠ je umiestnená
Interiér – sú vymedzené priestory na hrové a pracovné aktivity
Priestor na spoločné pohybové aktivity v triede – primeraný počtu detí
Exteriér – školský dvor spĺňa požiadavky a hygienické kritériá na bezpečné a
funkčné hrové prostredie na rozvoj pohybových a kognitívnych kompetencií detí.
Pracovisko disponuje digitálnymi technológiami – 5 počítačov pre deti, 2 pre
zamestnancov, fotoaparát, polyfunkčné zariadenia 3, interaktívna tabuľa , edukačné
softvéry
Vnútorné a fyzikálne prostredie materskej školy a jej elokovaných pracovísk spĺňa štandardné požiadavky funkčnosti, bezpečnosti a hygienickej nezávadnosti. Usporiadanie interiérov tried a zariadenie je estetické a vytvára podmienky pre celkovú pohodu dieťaťa. Prostredie je podnetné, je prispôsobované a obmieňané v súlade s potrebami realizovaného vzdelávacieho programu. Škola disponuje dostatkom kvalitných vekuprimeraných hračiek. Vybavenie didaktickými pomôckami je štandardné. Detské knižnice sú postupne dopĺňané aktuálnymi literárnymi žánrami. Škola disponuje dostatkom audiovizuálnej a výpočtovej techniky, ktorá sa však postupne opotrebováva a v budúcnosti bude potrebná jej inovácia (výkonnejšie počítače). Požiadavky na štandardné vybavenie vnútorného učebného prostredia a materiálnych podmienok sú splnené vo veľkej miere len vďaka príspevkom od rodičov a získaných finančných prostriedkov z poskytnutých 2% z daní zamestnancov školy ich príbuzných a rodičov (nákup stoličiek a do jedální na Cukrovarská a D.Štúra, nábytku a kobercov do jednej triedy D.Štúra, šatní pre deti na Pažitnej, počítačov na Fándlyho). Zriaďovateľom bolo finančne vykryté v plnej miere len zabezpečenie a nákup zariadenia do novootvorenej triedy, v súvislosti s rozšírením kapacity materskej školy.
Súčasťou materskej školy i elokovaných tried sú školské dvory, ktoré vybavením a členením spĺňajú požiadavky platných legislatívnych noriem. Sú členené na voľný priestor pre spoločné pohybové aktivity a pohybové hry, priestor na zdolávanie prekážok a pohyb na náradí (hojdačky, šmýkačky, preliezačky). Ďalej je v nich vytvorený priestor na tvorivé aktivity (pieskovisko, pracovné stolíky, tabuľa na kreslenie), prírodovedné aktivity a priestor na oddych a relaxáciu (lavičky, altánky, tienisté miesta). Okrem zariadenia školského dvora na elokovanom pracovisku na Pažitnej ul. si záhradné náradie na ostatných školských dvoroch vyžaduje komplexnú renováciu a opravy z hľadiska bezpečnosti a ochrany detí pred úrazom.
Materiálne vybavenie školských jedální sa priebežne dopĺňa, obnovuje, so zreteľom na finančné prostriedky a závažnosť požiadaviek.
Na všetkých pracoviskách materskej školy je zabezpečovacie zariadenie napojené na centrálny pult centrálnej ochrany mestskej polície.
j)Cieľ, ktorý si MŠ určila v koncepčnom zámere rozvoja školy na príslušný školský rok a vyhodnotenie jeho plnenia :
Koncepcia materskej školy je rozpracovaná do troch okruhov- výchovno-vzdelávacia činnosť materskej školy, kontinuálne vzdelávanie pedagogických zamestnancov materskej školy a materiálno technická základňa.
Edukačný proces je orientovaný na podnecovanie rannej gramotnosti, rozvoj jemnej motoriky, komunikačných a jazykových kompetencií v zmysluplných hrách a činnostiach uplatnením inovačných foriem a metód v edukačnej realite.
Počas školského roka sme realizovali aktivity zamerané na ľudové tradície, zdravý životný štýl, tvorivú prácu s legom, pohybové činnosti, digitálne technológie. Podieľali sme sa na plnení programu obezity, na propagáciu zdravého životného štýlu. Skvalitnila sa úroveň výchovno-vzdelávacej činnosti v súlade so Školským vzdelávacím programom.
Druhý okruh – Vzdelávanie pedagogických zamestnancov materskej školy v oblasti predškolskej výchovy a vzdelávania – prebieha v súlade s národným projektom Vzdelávanie pedagogických zamestnancov materských škôl ako súčasť reformy vzdelávania. V rámci ponuky vzdelávacích programov vzdelávacích inštitúcií získávajú pedagogickí zamestnanci nové infomácie a poznatky v oblasti pedagogiky a aktuálnej legislativy. Absolvovali vzdelávacie programy kontinuálneho vzdelávania, vzdelávanie v rámci metodického združenia. Učiteľky majú záujem vzdelávať sa, prehlbovať profesijné kompetencie potrebné na štandardný výkon, na rozvíjanie a rozširovanie vedomostí a zručností. Vzdelávanie prebieha podľa ponuky vzdelávania MPC, Plánu kontinuálneho vzdelávania materskej školy.
V okruhu Materiálno–technická základňa – vo vzťahu ku koncepčnému zámeru školy dopĺňame učebné pomôcky, vrátane elektronických didaktických pomôcok najmä z projektov. Postupne zakupujeme a vymieňame na všetkých pracoviskách školskej jedálne potrebné vybavenie kuchyne, inventár, v kuchyni školskej jedálne na Pažitnej sme vymenili dlažbu. V materskej škole na ulici D.Štúra a elokovanom pracovisku na ulici Pažitnej sme čiastočne opravili kanalizáciu, vymaľovali kuchyne na troch zariadeniach, zrekonštruovali sme vstupnú chodbu na D.Štúra položením dlažby a maľovaním. Zakúpili sme novú kosačku, na školskom dvore D.Štúra sme osadili mlhovisko, ktoré slúži deťom v horúcom letnom počasí, čiastočne sme vymenili na všetkých zariadeniach vankúše a paplóniky pre deti, na elokovanom pracovisku Fándlyho sme osadili ohrievače vody a zakúpili sme mangle na prádlo na tri zariadenia. Rekonštrukčné práce sme riešili v spolupráci so zriaďovateľom.
-
Oblasti, v ktorých MŠ dosahuje dobré výsledky, a oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť vrátane návrhov opatrení
SILNÉ STRÁNKY kvalifikovanosť zamestnancov, profesijný rast, účasť pedagogických zamestnancov na kontinuálnom vzdelávaní, stabilita pedagogického kolektívu, flexibilita pedagógov, odborné profesijné kompetencie vedúcich zamestnancov, štýl riadenia, participácia poradných orgánov na riadení účasť uplatňovanie inovačných metód a stratégií a zavádzanie moderných technológií vo VVČ, svojpomocné zabezpečovanie materiálnych podmienok , kreativita, ďalšie vzdelávanie, pozitívna klíma školy, otvorenosť školy smerom k širšej komunite, výrazné zlepšenie estetického prostredia školy |
SLABÉ STRÁNKY obmedzené finančné zdroje na odmeňovanie učiteľov, pretrvávajúci zlý stav fasád budov a chodníkov v areáli škôl , slabá podpora tvorby podnetnejšieho, bezpečnejšieho vonkajšieho prostredia materskej školy a jej elokovaných pracovísk ( pokazené, nefunkčné a skorodované záhradné náradie ) zo strany zriaďovateľa minimálna podpora a zabezpečenie podmienok na výchovu a vzdelávanie detí so špeciálnymi výchovno – vzdelávacími potrebami (asistent učiteľa),dosiahnutá nízka teplota pri vykurovaní v priestoroch MŠ Fándlyho |
PRÍLEŽITOSTI zlepšenie podpory zo strany samosprávy, získanie finančných prostriedkov zapájaním sa do projektov, grantov, |
RIZIKÁ zvyšovanie počtu detí so ŠVVP bez materiálnej a personálnej podpory v triede, nepravdivé, zamlčané pravdivé skutočnosti o zdravotnom stave dieťaťa rodičmi pri podávaní žiadosti o prijatí dieťaťa so ŠVVP do MŠ, čo ovplyvňuje celkový počet detí v triede a znižuje efektivitu výchovy a vzdelávania |
-
spolupráca materskej školy s rodičmi, o poskytovaní služieb deťom, žiakom, rodičom, vzájomné vzťahy medzi školou, žiakmi, rodičmi a ďalšími fyzickými osobami a právnickými osobami, ktoré sa na výchove a vzdelávaní v školách podieľajú :
Materská škola úzko spolupracuje s rodičmi, aktivizuje ich do spoločenských podujatí, dáva im možnosť spolupodieľať sa na edukácii, realizovať ich podnety na skvalitnenie práce v materskej škole, vstupovať do výchovno-vzdelávacieho procesu návštevami v triedach, na rôznych spoločných akciách najmä v popoludňajších hodinách. Rodičia pomáhajú škole, podieľajú sa na realizácii cieľov. V spolupráci s rodičmi sme využívali individualizované, neformálne formy a spôsoby práce založené na partnerstve rodiny a materskej školy, vzájomnom rešpekte a komunikácii v záujme dieťaťa. Rodičia boli informovaní o výsledkoch práce s deťmi v oblasti edukácie a činností školy, sú informovaní o možnosti spolupráce s poradenskými zariadeniami. Zúčastňovali sa aktivít školy, pomáhali nám s ich realizáciou.
Materská škola spolupracuje so Základnou školou J.Fándlyho, J.A. Komenského . V priebehu Dňa otvorených dverí v materskej a základnej škole, deti, rodičia a učitelia mali príležitosť pozrieť sa na život v škole, na prostredie, v ktorom sa škola nachádza.
V spolupráci c CPPPaP v Galante boli poskytnuté individuálne psychologické služby deťom a ich zákonným zástupcom pri diagnostike detí s vývinovými poruchami správania, s poruchami psychického alebo sociálneho vývinu, spolupracovali sme pri vypracovávaní individuálneho plánu pre deti s odkladom školskej dochádzky.
V spolupráci s Mestskou políciou prostredníctvom besied, praktických ukážok programu Srdce na dlani a preventívnych aktivít spoznávajú deti prácu príslušníkov mestskej polície mesta Sereď. Spolupráca Polície SR na spoločnom projekte s deťmi : „ Póla radí deťom“.
Vypracoval: Beata Lukáčová, riaditeľka MŠ
V Seredi, dňa ….20.10.2016…………………