Materská škola uskutočňuje výchovu a vzdelávanie podľa Školského vzdelávacieho programu, ktorý je základným dokumentom materskej školy. Riadi sa požiadavkami školského zákona, štátneho vzdelávacieho programu, vychádza z cieľov a zamerania materskej školy.
Učiteľky v pedagogickom procese uplatňujú princíp aktivity dieťaťa. Aktivita učiteľky spočíva v premyslenom vytváraní podmienok na účinný sebarozvoj osobnosti dieťaťa. Pedagogický prístup v materskej škole sa opiera o pozitívnu výchovu, založenú na láske a dôvere k dieťaťu. V takejto výchove sa posilňuje sebaúcta, zvyšuje sebavedomie dieťaťa na základe postupne utváraného adekvátneho sebahodnotenia, ktoré je predpokladom zdravého sebavedomia.
Zdravá sebaúcta a sebavedomie je kľúčom k celoživotnému osobnostnému rastu a podmieňuje efektivitu učenia sa nielen dieťaťa, ale aj dospelého v tom najširšom slova zmysle.